מערכת הומנט נועדה לשרת את ועדי הבית ודיירי הבניין בניהול הבית המשותף.
עבור ועד הבית, ניהול הבית המשותף הינו מטלה לא פשוטה. החל בשמירה על תחזוקה נאותה של הבניין, מתן מענה לדיירים לגבי שטחים משותפים וכלה באיסוף תשלום ועד הבית.
גינון סביב הבניין מוסיף מאוד למראה הכללי. במקום להיכנס לבניין אפרורי ונטול אופי, בעזרת גינה תחושת בית יכולה להתעורר כבר כשאתם הולכים בשביל הגישה לאורך צמחייה פורחת. גינה גם הופכת את האזור המת סביב הבניין למקור הנאה לדיירים ולילדיהם. אז איך עושים את זה נכון? האפשרויות לפניכם:
מנהלים את ועד הבית ורוצים לחסוף לעצמכם הרבה כאב ראש ובחינם? מערכת HomeNet היא התשובה בשבילכם!
מהי הוצאה חריגה בבניין משותף? האם ניתן לחייב בהוצאה זו ללא אישור של
רוב בעלי הדירות במבנה המשותף ומתי מחוייב רוב של 100% מהדיירים על מנת לאשר הוצאה
חריגה זו או אחרת? על שאלה זו ואחרות נסביר במאמר זה.
תשלום ועד בית - סעיף 58 לחוק המקרקעין מורה על כך שכל
בעל דירה בבניין משותף חייב לשאת בהוצאות האחזקה והתחזוקה הקבועים והחד פעמיים של החלקים
המשותפים בבניין המשותף, הוצאות המכונות הוצאות ועד הבית.
חריגים - הוצאה חריגה בבניין משותף משמע גבייה
נפרדת של וועד הבית, שאינה קשורה לאותו תשלום שוטף שנגבה בקביעות מדי חודש מהדיירים.
ועד הבית - חוק המקרקעין קובע שועד הבית הוא זה
שמוציא לפועל את רצונם של דיירי הבית בהתאמה מלאה להחלטותיהם באסיפות הדיירים בכל הקשור
לפעולות שוטפות הנדרשות לאחזקתו וניהולו השוטף של המבנה המשותף והרכוש המשותף השייך
לכל בעלי הדירות. (סעיף 65 בחוק המקרקעין).
חשוב להבין שאמנם גביית תשלום נוסף מעבר לאותם תשלומים שוטפים של וועד
הבית נחשבת כהוצאה חריגה, אך לא תמיד מדובר על מצב חריג, שכן יש מצבים רבים בהם
נדרשים הדיירים להשקיע בשיפוץ הלובי של הבניין וזאת על מנת לשמור על ערכו של
הבניין, בקניית והתקנת תיבות דואר חדשות, בצביעה ושיפוץ חיצוני של חזות הבניין
ועוד. בנוסף, לא אחת קורה מקרה לא צפוי שמחייב הוצאה כספית נוספת שחורגת מהתקציב
השנתי, אם על מנת לתקן נזילה בגג, לתקן את מצלמת האינטרקום בלובי ועוד.
סעיף 69 של חוק המקרקעין קובע שנציגות ועד הבית הינה המורשית של כל
בעלי הדירות בכל הקשור לאחזקה וניהול של הבית המשותף. בהתאם, נציגי ועד הבית רשאים
לחתום על חוזים הקשורים לבניין המשותף, להיות צד בהליכים משפטיים ובכל משא ומתן
בשם כל בעלי הדירות. לכן, במקרה בו מדובר על הוצאה חריגה בבניין משותף, באם ההוצאה
קשורה לתחזוקת הרכוש המשותף וגובה התשלום אינו חריג, הוועד רשאי לדרוש מהדיירים
תשלום נפרד ונוסף המיועד לטיפול באותו מקרה שנחשב לחריג.
במקרה ומדובר על הוצאה חריגה (בהיקף הכספי או בכל הקשור אל סיבת ההוצאה),
הוועד חייב לכנס אסיפת דיירים וזאת על מנת
לאשר את ההוצאה וזאת גם אם קיימת
יתרת כסף בחשבון הוועד שמאפשרת את אותה הוצאה. במקרים חריגים תמיד יש לערב את כל
הדיירים ולקבל את הסכמתם מראש.
המקרים בהם הוועד מחוייב להסכמתם של הדיירים לביצוע הוצאה חריגה הם
מקרים בהם ההוצאה החריגה תגרום לגרעון בחשבון וועד הבית המשותף. מקרים בהם ההוצאה
החריגה נעשית משום שיפור של מצב קיים ולא כחלק מאחזקתו של
הבניין. מקרים בהם הועד מעוניין בהשכרת שירותיו של יועץ חיצוני לבניין, במקרה של תביעה
משפטית ובמקרה בו נדרשת הוצאה גדולה מאוד שלא הייתה צפויה וזאת על מנת להוסיף
מעלית לבניין, לתקן חלק מסויים במערכת הבניין ועוד. התשלום של ההוצאה החריגה יהיה תמיד
בהתאם לשיטת החישוב הנהוגה באותה בניין לגבי סכום ועד הבית.
החלטות אסיפת ועד הדיירים חייבות להתקבל ברוב דעות. החלטות שעיקרן הוצאות מסוג חובות או תשלומים שלא הוגדרו בפרק ו' לחוק המקרקעין או כל הוצאה המשנה את הזכויות של הדייר, לא תהיה ברת תוקף אלא אם הדייר הסכים לה. בחוק המקרקעין יש פירוט אודות הסכמות שאינן טעונות הסכמה של רוב בעלי הדירות והחלטות שמחיבות את הסכמתם של רוב בעלי הדירות ולכן באם קוראי מאמר זה מעוניינים לברר אודות הוצאה חריגה ספציפית של ועד הבית, ההמלצה היא לפנות ישירות אל הרשום בחוק המקרקעין.
האם מותר לשחק בין שתיים לארבע אחר הצהרים? האם מותר לעשות שימוש עצמי
ברכוש המשותף? מעוניינים לדעת את התשובות לשאלות החשובות ביותר אודות הזכויות
והחובות של בעלי דירות בבניינים משותפים? התחילו לקרוא!
הדבר הראשון והחשוב ביותר אותו יש לדעת הוא שלכל בית משותף יש תקנון
והוא זה שמגדיר ומסדיר את כל הקשור אל המימד המשפטי אם מבחינת הזכויות והחובות
ברכוש המשותף ואם מבחינת הזכויות והחובות הנוגעות אל הבית המשותף. מבחינה משפטית
התקנון מחייב ממש כמו חוזה ובעלי הדירות יכולים לשנות הוראות מסוימות הרשומות בו באם
מתקבל רוב של הדיירים (דבר הנעשה על ידי הצבעה באסיפת דיירים). אסור לשנות זכויות
או לקבוע חובות בתקנון ללא הסכמת בעלי הדירות והחובה הראשונה של כל בעל דירה בבית
משותף היא לשלם את דמי הועד הנדרשים ממנו על ידי נציגי ועד הבית. דבר שכולל גם הוצאות
חריגות וחד פעמיות.
יש אפשרות לבצע התאמה לשער הכניסה לבית או לדלת הכניסה לבית ללא שינוי של הפתח עצמו מבחינת
צורה, מבנה או מידות. ניתן להתקין מאחז יד,
להחליף מאחז קיים או לשנות את המיקום של המאחז. יש אפשרות להתקין תאורה בכניסה לבית
, לשייף את הריצוף או המדרגות וזאת במטרה למנוע החלקה. ניתן להתקין שילוט הכוונה בשטחים
המשותפים של הבית, להתאים אביזרי חשמל קיימים לצרכי אדם עם מוגבלות, יש אפשרות לשנות
את גובה תיבת המכתבים של הבית, ברז השטיפה והראי המותקן בשטח המשותף של הבית. בנוסף,
באם לדייר יש מקום חניה שמשויך אליו, הוא יכול להתאים אותו לצרכיו ובלבד שלא ישנה את
המיקום שלו, הצורה שלו או הגודל שלו. באם מדובר על בעל דירה בעל מוגבלות כלשהי או בעל
מוגבלות ששוכר את הדירה, בעל הדירה רשאי לבצע התאמות ברכוש המשותף ללא אישור של שאר
הדיירים.
באם מעוניינים להתאים את דלת הכניסה לבית
או שער הכניסה לחצר של הבית ובאם מעוניינים לבצע בדלת זו כל מיני שינויים במידות, בצורה
ובמיקום חובה להעלות את הדבר באסיפת דיירים ולזכות בהסכמה של רוב דיירי המבנה
המשותף על מנת לבצע את הפעולה. דבר זה תקף גם לגבי הרחבת שביל הגישה הקיים של הבית,
סלילת שביל חדש, ביטול מדרגות קיימות או בניית מדרגות חדשות, שינויים במדרגות
הקיימות, שינוי של הריצוף בחלקי הבית המשותף, בנייה של גדר חדשה או הריסת גדר
קיימת והרשימה עוד ארוכה.
התקנת
דוד שמש – בעל
הדירה יכול להתקין דוד שמש על הגג המשותף של הבית וזאת אם הוא קיבל היתר להתקנתו לפי
חוק הבנייה והתכנון ואם המקום בו הוא מעוניין להתקין את הדוד לא שימש למטרה אחרת עליה
החליטו הדיירים בישיבת ועד הבית. ובתנאי שהתקנתו
של הדוד וכל הצינורות הקשורים אליו תעשה במינימום פגיעה לצד החזותי של הבית. באם גודל
הגג אינו מספיק להתקנת כמות דודי שמש ככמות הדירות באותו בניין משותף, בעל הדירה יהיה
רשאי להתקין דוד שמש רק לאחר הסכמתם של כל בעלי הדירות האחרים.
התנתקות ממערכת חימום מרכזית - באם באותו בית משותף יש מערכת חימום מים מרכזית או מערכת הסקה
מרכזית ואחד מבעלי הדירות אינו מעוניין
בזאת, הוא רשאי להתנתק ממערכת זו וזאת על חשבונו ואין צורך בהסכמתם של בעלי
הדירות האחרים. באם מדובר על מערכת שמשלבת מים והסקה הדייר יכול להתנתק משני
הדברים יחדיו, אך לא מאחד מהם.
תאורה בשבת – בעל
דירה יכול להחליט וזאת ללא הסכמתם של הדיירים להתקין מנגנון הפעלה אוטומטי של
תאורה ללא חילול שבת ברכוש המשותף. באם הוא מחליט לעשות זאת הוא זה שיישא בהוצאות האחזקה של המנגנון והפעלתו והוא חייב למסור על כך
הודעה מוקדמת ובכתב לועד הבית.
כבלים וצלחות קליטה – באם
מדובר על מסלול משותף נדרשת הסכמה של רוב בעלי הדירות בבית המשותף. באם מדובר על
מסלול פרטי, בעל הדירה חייב לקבל את ההסכמה מנציגות וועד הבית ולהתחייב להתקין את
הצלחת בהתאם לכל ההתניות. בנוסף, בעל הדירה חייב לפנות לבעל הזיכיון 30 יום לפני
הבניה על מנת לקבל את הסכמתו.
תיקונים ושיפוצים - בעל
דירה לא יבצע עבודות תיקון או שיפוץ הגורמות לרעש והטרדה לדיירי המבנה המשותף בין
השעה שמונה בערב לשבע בבוקר בימי חול ובימי מנוחה בין חמש אחר הצהריים לשבע בבוקר.
חבטת שטיחים – אדם
לא יחבוט שטיחים בין שתיים לארבע ובין השעות שבע בערב לשבע בבוקר.
רשימת החובות, הזכויות, ההיתרים והאיסורים עוד ארוכה. באם לא מצאתם לא מצאתם תשובה לשאלה, יש אפשרות לפנות אל האגודה לתרבות הדיור. בהצלחה!
רבים תוהים האם מותר לוותר על אחת מאותן הוצאות המוכרות לבעלי דירות ושוכרי דירות, דמי ועד הבית. האם מותר לא לשלם את דמי ועד הבית בהיבט המשפטי ומה קורה בכל הקשור אל אי תשלום בהיבט החברתי? האם מותר לעשות שיימינג למי שלא משלם? במאמר זה תמצאו תשובות לשאלות אלו ומידע חשוב נוסף אודות הפעולות אותן ניתן לעשות באם אחד הדיירים בבניין אינו משלם את דמי ועד הבית.
סעיף 58 של חוק המקרקעין מורה על כך שבעל דירה חייב להשתתף בהוצאות
הניהול והאחזקה של רכוש משותף ולהבטיח את כל השירותים המחויבים לרכוש המשותף על פי
דין. כלומר, כל בעל דירה חייב לשלם דמי ועד בית על פי חוק.
התשלום יכלול הוצאות אחזקה’
כולל הוצאות חד פעמיות והוצאות שוטפות הקשורות לניקיון , תחזוקת החללים המשותפים
של הנכס המשותף, תחזוקת הגינה, תשלומי חשמל, מים, אחזקת מעלית, סיוד של הגג,
עבודות צבע ועוד. גובה התשלום יקבע בהתאם לגודל הדירה של כל אחד מהדיירים, כך שאם
נקבע תשלום יחסי ושווה לכל שכן, אך אחד מבעלי הדירות מעוניין שחלוקת התשלום תעשה
על פי החוק (לפי שטח רצפת הבית), ועד הבית חייב להיענות לבקשתו, גם אם הדיירים
האחרים מתנגדים.
במקרה בו דייר מסרב לשלם את הוצאות ועד הבית וזאת לאחר שהוא התבקש על
ידי הועד לעשות זאת (כמה וכמה פעמים), הועד ישלח לו מכתב רשמי בו הוא מתבקש לשלם וישמור
העתק מאותו המכתב. באם הדייר עדיין מסרב לשלם את דמי ועד הבית ניתן לנקוט בצעדים
משפטיים, כמו למשל מכתב התראה מעורך דין, פנייה אל היועץ המשפטי של האגודה לתרבות
הדיור למטרת עריכת כתב תביעה נגד הדייר והצגת התביעה נגד הדייר בפני המפקח על
המקרקעין. אפשרות נוספת היא פנייה אל עורך דין של האגודה לתרבות הדיור בתור מייצג בתהליך המשפטי בפני בית המשפט. בשום דרך אסור
לעשות שיימינג לדייר שמסרב לשלם את תשלום וועד הבית.
שיימינג הוא לשון הרע של המימד האינטרנטי. פרסום פומבי של כל מיני השערות
ללא סימוכין, אם בפייסבוק ואם בכל אמצעי תקשורתי אינטרנטי אחר. שיימינג הוא כלי
חברתי רב עוצמה שמאפשר לכל אחד להציג אדם פרטי או גוף כלשהו במערומיו אל מול עיניהם
של כל משתמשי הרשת החברתית, פורטל כלשהו, אתר אינטרנט, פורום או קבוצת מסרים. כלי השיימינג
יכולים להיות טקסט, תמונה, סרטון וידאו או שילוב של כל אלו.
טרם ההחלטה לעשות שיימינג לאדם שלא שילם את דמי ועד הבית חשוב לקחת בחשבון שכאזרחי מדינת ישראל אנו כפופים לחוק בדבר לשון הרע, כלומר אמירה פוגענית שתפגע בכבודו או בשמו הטוב של אותו בעל דירה, אמירה שתשפיל את אותו אדם, תפגע בפרנסתו או תבזה אותו היא עבירה! עבירה שעליה אותו סרבן תשלום (בעל דירה) יוכל לתבוע אתכם במסגרת הדין האזרחי.
בקרב כל דיירי הבניין קיימת הסכמה
מוחלטת על כך שמישהו חייב לעמוד בראש וועד הבית וזאת על מנת להבטיח את האסתטיות,
הפונקציונאליות והנוחות של כל הקשור אל המבנה בו הם מתגוררים. הבעיה מתחילה כאשר צריך
לקבל החלטה בנוגע לאותו אדם שיבצע את המטלה הסיזיפית. במאמר זה נמנה את האפשרויות
הקיימות כיום לניהול של וועד הבית ונספק את התשובה המוחלטת באשר לשיטה החסכונית
ביותר של ניהול וועד הבית. הבה נתחיל..
ועד הבית אחראי על ניהול הבית, ביצוע
כל התיקונים הנדרשים בו ותשלומי המים והחשמל של החלקים המשותפים בו. הועד ישמש כמיופה
כוח של הדיירים בכל הקשור אל פעולות הקשורות אל אחזקתו וניהולו של הבניין, דבר שיכלול
ייצוג של כל בעלי הדירות בבניין בפני בעלי מקצוע וגורמים משפטיים. בחוק המקרקעין
רשומים שני סעיפים שקובעים את מהותו של ועד הבית ומסגרת סמכותו, הראשון הוא שלכל
בית משותף תמיד תהיה נציגות של ועד הבית, השני הוא שאותה נציגות תהווה צד בכל הליך
משפטי ובכל מו"מ אחר שיעשה בשם כל בעלי הדירות ותהיה אחראית לתחזוקה, ניהול
והתקשרות בחוזים משפטיים בכל הקשור אל הבניין המשותף.
ועד בית – האפשרות הראשונה והמוכרת ביותר היא
שאחד (או יותר) מבעלי הדירות בבניין ישמש כועד הבית ומדי תקופה (על פי החלטת
דייירי הבניין) תהיה רוטציה וועד הבית יוחלף באחר. היתרון הוא החסכון בכסף. החסרון
הוא שועד הבית מוצא את עצמו פעמים רבות רודף אחר תשלומי הוועד.
חברת ניהול – אפשרות נוספת היא השכרת שירותיה של
חברת ניהול. חברה זו גובה תשלום מדי חודש ומספקת שירותי תחזוקה ואחזקה של הבניין. היתרון:
יש מישהו שאחראי על הכל, חברות אחזקה מספקות שירותי ניקיון, שרברבות, גינון,
משלמות את כל חשבונות החשמל והמים של הבניין ודואגות לפתרון תקלות שונות בבניין. החסרון: העלות. כאן כל דייר יצטרך לשלם שכר טרחה
והוצאות תפעוליות וזאת מלבד דמי הוועד הקבועים.
מערכת אונליין לניהול וועד הבית – תוכנה לניהול ועד בית חינם שמצליחה להפוך את מטלת
ניהול וועד הבית לפשוטה וקלה. כאן וועד הבית והדיירים מתחברים לתוכנה החינמית בה
ניתן להשתמש מכל מקום בו יש חיבור לאינטרנט (ומכל מכשיר מובייל). יתרון: התוכנה
חינמית, גביית ועד בכרטיס אשראי, הנפקת קבלות, תקשורת מהירה ומיידית, ניהול מסודר
של הוצאות הבית ועוד. חסרון – אין.
אין מנוס מניהול ענייני הבית המשותף, רק שהיום לעומת העבר, דיירים יכולים לבחור בניהול פשוט ומהיר ללא עלויות כלשהן וזאת על ידי מערכת ה- HOMENET. המערכת החינמית שמאפשרת גביה של דמי הוועד בכרטיס האשראי, תקשורת מיידית עם הדיירים על ידי הודעות SMS, דיוור אלקטרוני והודעות פנימיות דרך המערכת בכל יום ובכל שעה. בנוסף, תוכנה לניהול ועד בית חינם מאפשרת רישום מדויק של כל הצ'קים שמתקבלים מדיירי הבניין, הנפקה אוטומטית של קבלות ישירות לכתובת הדואר האלקטרוני של דיירי הבית, ניהול מסודר של הוצאות הבית המשותף, שקיפות מלאה של פעולות וועד הבית על ידי אפשרות צפייה בהוצאות והכנסות הבית המשותף, ניהול דיירים במערכת, סטטוס (משוערך) של מצב החשבון של הוועד ועוד. כל אלו מובילים לחסכון משמעותי והתייעלות וזאת בהשוואה אל השכרת שירותיה של חברת ניהול לאחזקה שוטפת של הבניין המשותף. בחירה מוצלחת!
את הסיטואציה הבאה
חוו מיליוני ישראלים בכל רחבי הארץ: בשעות הערב המאוחרות מדי נשמעות דפיקות בדלת.
שכנה רוגנת שאת שמה לא תדעו לעולם דורשת בכעס תשלום ועד בית. "אבל רק
לפני שבועיים שילמנו", אתם טוענים בפניה, אך היא משיבה בקוצר רוח שצינור המים
נשבר ועל כלל השכנים לשאת בעלות המוגזמת.
בהכנעה ובלי יכולת אמיתית לבחון את נכונות העניין, אתם נפרדים מעוד כמה מאות שקלים לצורך תשלום ועד בית, ועולם כמנהגו נוהג. אז זהו, שהמציאות הטכנולוגית של 2017 מזמינה אתכם לחוות משהו חדש ונפלא – ניהול ועד בית בצורה חכמה, יעילה ולא פחות חשוב – שקופה. רוצים לשמוע יותר אודות מערכת ה- HOMENET? כל הפרטים החשובים מיד.
תשלום ועד בית בכרטיס אשראי - כל היתרונות של ניהול בניין אינטרנטי
רעיון ניהול הועד נולד כתוצאה מחוסר הסדר והשקיפות שהיו קיימים במשך שנים, לצד בנייתם המרובה של בניינים רבי קומות ועתירי שכנים, מה שחייב העברה של סמכויות ניהול ועד הבית בידי ידיים מקצועיות ולא אצל שכנים באופן פרטי. מכאן הדרך לחדשנות, מקצוענות ושקיפות הייתה קצרה. הרעיון פשוט – כל ההוצאות, כל ההכנסות, כל התקלות – הכל במקום הנכון. מקסימום נוחות, מקסימום יעילות והחלק המפתיע ביותר – ההצטרפות למערכת ניהול ועד הבית הינה ללא כל תשלום. לא חד פעמי, לא חודשי ולא שנתי. שירות נפלא במחיר אפס.
וזה עוד לא החלק
הטוב. תשכחו מהתעסקות בכסף מזומן שעלול ללכת לאיבוד או בצ'קים שחלקם לבטח יחזרו. תשלום ועד בית באינטרנט וניהול ועד בית מודרני נעשים באמצעות כרטיס אשראי. שמעתם נכון, מעתה ניתן לשלם את
תשלומי הועד בכרטיס אשראי לחיצת כפתור. רואים את תשלום ועד הבית, כולל הפירוט המלא שלו, מקלידים ומקבלים
אישור תשלום לדואר האלקטרוני! בלי לרדוף אחרי אף אחד, בלי להתחנן בפני אף אחד, בלי
"מודעות בושה" בלובי הבניין על השכנים הסוררים. בקיצור, מקצוענות ופשטות
ברמה הגבוהה ביותר שיש. אגב, מי שמעדיף את השיטות הישנות, אין בעיה, רישום התשלומים
אפשרי גם באמצעי התשלום ה"מסורתיים".
תהליך ההצטרפות למערכת ניהול ועד הבית הינו פשוט ומהיר. בישראל מספר חברות הפועלות בתחום זה, כך
שכוח הבחירה בידיים שלכם. בוחנים את החברה באמצעות האינטרנט, ומעניקים למי שעשה עליכם את הרושם הטוב ביותר את המפתחות לניהול ועד הבית שלכם.
אתרי האינטרנט הנגישים לכל דייר ידידותיים למשתמש ומציגים באלמנטים גרפיים
ומילוליים את כל מה שצריך לדעת, בשפה פשוטה וקלה להבנה. ניתן להציע הצעות לייעול
באמצעים שונים, לשאול שאלות בשלל נושאים (לרבות שטחים משותפים, בחירת אנשי מקצוע,
בנייה וכו') וכן לדבר באמצעות צ'ט או במייל עם נציגי החברות בכל עת.
בשורה התחתונה, אין
שום טעם להישאר בעבר. תורידו לעצמכם כאב ראש מסדר היום ותפקידו את ניהול הבניין
שלכם בידיים של המערכת החדשנית של HOMENET . ניהול פשוט, נוח ויעיל.
ניהול ועד הבית –
הבית שלכם בידיים טובות
ישראל של היום היא
ישראל דיגיטלית, חדשנית, עם אצבע על הדופק בכל הקשור אל חידושים טכנולוגיים ומדי
תקופה מיטב המוחות בישראל מציגים פיתוחים חדשניים רבים שמקבלים הכרה בינלאומית בארץ
ובחו"ל. כל אלו מובילים למסקנה חד משמעית, העולם התחיל באנאלוגי וכעת ניתן
לפסוע לעבר הקידמה רק באמצעות הדיגיטלי.
במאמר זה נתמקד במערכת HOMENET, מערכת דיגיטלית חדשנית שעיקרה ניהול וועד הבית. כי היום אין שום סיבה שניהול וועד הבית יעשה בשיטה הישנה בה וועד הבית דופק על דלת הבית בשעות שונות ביממה וזאת על מנת להשיג את הדייר ולגבות את התשלום. כיום, יש אפשרות של ניהול ועד הבית בקלות וזאת על ידי מערכת דיגיטלית חדשנית וחינמית.
מערכת דיגיטלית - על מה מדובר?
החידוש בא לידי
ביטוי במערכת דיגיטלית חדשנית לניהול ועד הבית באופן חכם ובשיתוף עם דיירי הבניין.
מערכת ה- HOMENET היא מערכת חינמית שמאפשרת גביה של כל תשלומי ועד הבית בכרטיס
אשראי, אם באמצעות הוראת קבע ואם באמצעות תשלומי מזומן מכרטיס האשראי. מלבד שיטת הגביה
הנוחה, החדשנות של המערכת באה לידי ביטוי בכך שהיא מאפשרת לכל דייר בבניין שקיפות
מלאה לגבי הפעולות הפיננסיות של ועד הבית.
אם עד היום הבעיות
העיקריות של רוב הדיירים היו שלא היה להם זמן פנוי לעבור אצל השכן על מנת לשלם את
תשלום ועד הבית ושברוב המקרים הם לא ידעו להיכן הולך הכסף, מערכת HOMENET מאפשרת
לכל דיירי הבניין לצפות בדו"ח הכנסות והוצאות של הוועד וכן לצפות בהתפלגות
ההוצאות של הבניין. מבחינת ועד הבית, מערכת זו מאפשרת ניהול של כל הדיירים בבניין,
שערוך של מצב חשבון הבנק, אפשרות של שליחת הודעות כתובות המתזכרות את הדיירים
אודות תשלום זה או אחר על פעולות כאלו ואחרות בבניין, רישום מסודר של כל אותן
המחאות המתקבלות מהדיירים והנפקה אוטומטית של קבלה לאחר תשלום ושליחתה לכתובת
הדואר האלקטרוני של וועד הבית.
יתרונות העברת ניהול וועד הבית למערכת הדיגיטלית
ניהול מקוון
- ניתן להיכנס אל המערכת
מכל מקום ובכל שעה. יש אפשרות
להיכנס אליה באמצעות כתובת אתר האינטרנט ויש אפשרות להוריד את האפליקציה היישר
למובייל וליהנות מניהול מגישה נוחה מהלפטופ, הנייד והטאבלט.
גמישות – מערכת
הומנט מאפשרת ניהול גמיש ומהיר מכל מקום, אם באמצעות , עריכת נתונים קיימים, הוספת
נתונים חדשים ומאפשרת הוספת דיירים חדשים למערכת והחלפה של ראש ועד באופן בקלות
ובמהירות.
בקרה יומית – מערכת
זו מאפשרת בקרה של הועד ושל הדיירים באופן
יומיומי, אם הכוונה היא אל הכנסות לועד הבניין, הוצאות של הועד, דן"ח ניהול
הוצאות ושערוך של מצב חשבון הבנק של הועד.
תקשורת מול דיירים -
המערכת מאפשרת תקשורת קלה ומיידית בין
הדיירים לועד וזאת באמצעות המיילים, לוח המודעות הפנימי של מערכת HOMENET,
הודעות push באפליקציה, SMS תזכורות ועוד.
כעת, כל שנותר הוא
להחליט האם מעוניינים לרוץ אחרי הדיירים או לדחות את תשלום הוועד עד שיצטבר לסכום
גדול או להירשם אל המערכת החינמית של HOMENET . בהצלחה!